شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آيا مردان بيشتر از زنان با درخشش در ارتباط هستند؟

اين پست با همكاري Chiara Terzo ، محقق تحقيقاتي در انستيتوي فناوري ايتاليا (مركز ترجمه نوروفيزيولوژي گفتار و ارتباطات) تأليف شده است.

عليرغم دهه ها تلاش براي ارتقا equality برابري جنسيتي در محل كار ، در كارهايي كه تصور مي شود موفقيت به هوش سطح بالايي بستگي دارد ، زنان هنوز نماينده كمي دارند. به عنوان مثال ، زنان فقط 28 درصد نيروي كار در زمينه هاي علوم ، فناوري ، مهندسي و رياضيات (STEM) را تشكيل مي دهند.

آيا اين الگوي مشخص نمايندگي جنسيتي حاكي از آن است كه زنان درخشش كمتري نسبت به مردان دارند؟ تحقيقات جديد منتشر شده در مجله روانشناسي اجتماعي تجربي نشان مي دهد پاسخ "بله" است.

در اين تحقيق ، استورجيج و همكارانش وجود "كليشه اي درخشان جنسيتي" را مورد آزمايش قرار دادند - يكي كه باعث مي شود افراد بيش از زنان صفت درخشش را با مردان مرتبط كنند - طي پنج مطالعه با بيش از 3000 نفر از 78 كشور ، از جمله كودكان آمريكايي در سنين 9 تا 10 سالگي.

در اين مطالعات ، كليشه درخشش جنسيتي در سطح ضمني (ناخودآگاه) و صريح (آگاهانه) ارزيابي شد. كليشه تلويحي درخشش جنسيتي از طريق آزمون ضمني انجمن (IAT) ، يك كار مبتني بر زمان و واكنش مبتني بر رايانه كه قدرت ارتباطات ذهني ذخيره شده در حافظه را ارزيابي مي كند ، مورد بررسي قرار گرفت. به طور خاص ، شركت كنندگان يك IAT را اندازه گيري كردند كه قدرت ارتباط گروه هاي جنسيتي "مرد" و "زن" را با ويژگي "درخشان" در مقايسه با ساير صفات (به عنوان مثال خلاق ، شاد ، دوستانه) اندازه گيري مي كند.

برعكس ، كليشه صريح درخشش جنسيتي با استفاده از مواردي كه خود گزارش داده اند اندازه گيري شد ، كه در آن از شركت كنندگان به صراحت پرسيده شد كه آيا آنها اين كليشه را كه مردان درخشان تر از زنان هستند را تأييد مي كنند يا تا چه حد ويژگي "درخشان" را با مردان مرتبط مي كنند ، . زنان.

نتايج نشان داد كه يك كليشه ضمني سازگار صفت درخشش با مردان ، به جاي با زنان است. اين كليشه در زنان و مردان ، در بزرگسالان و در كودكاني كه نه سال سن دارند ، نسبت به اهدافي از گروه هاي نژادي / قومي مختلف (به عنوان مثال ، نسبت به مردم سفيد پوست و سياه پوستان) و در سراسر مناطق جهان مشاهده شده است. در مقابل ، هيچ تأييدي بر كليشه درخشان جنسيت در سطح صريح تشخيص داده نشد ، كه نشان مي دهد افراد ممكن است تمايلي به گزارش اين باور نداشته باشند زيرا ممكن است از نظر اجتماعي حساس و / يا نامطلوب تلقي شود.

چرا مردم كليشه تلويحي درخشش جنسيتي دارند كه به نفع مردان است؟

استوريج و همكارانش توضيح مي دهند كه اين نتايج ممكن است به توزيع نابرابر كنوني زنان و مردان در مشاغل مرتبط باشد. آنها مي نويسند: "هنگامي كه افراد توزيع هاي جنسيتي نابرابر را در زمينه هايي كه بر درخشش تأكيد دارند مشاهده مي كنند ، ممكن است (نادرست) استنباط كنند كه اين توزيع ها بيانگر خصوصيات ذاتي زنان و مردان است." درخشش - مانند رياضيات ، فيزيك و فلسفه - هم در حال حاضر (به عنوان مثال ، اعضاي هيئت علمي در موسسات عالي) و هم از نظر تاريخي (به عنوان مثال ، نيوتن ، انيشتين ، افلاطون ، ارسطو). هنگامي كه در معرض اين توزيع هاي نامتعادل جنسيتي قرار بگيرند ، مردم ممكن است نتيجه بگيرند كه مردان براي مشاغلي كه به قدرت شليك فكري نياز دارند بسيار مناسب ترند. "

به طور خاص ، نويسندگان مي گويند ، توسعه اوليه اين كليشه ممكن است به دليل "قرار گرفتن كودكان در معرض عوامل اجتماعي ، مانند والدين و معلمان آنها باشد ، كه خودشان با مردان ارتباط برقرار مي كنند و ممكن است اين كليشه را از طريق رفتارهاي خود در مورد كودكان بيان كنند."

عواقب احتمالي اين كليشه ضمني چيست؟

به گفته استورجيج و همكارانش ، اين يافته ها ممكن است به توضيح كمبود نمايندگي زنان در زمينه هاي STEM كمك كند. "با توجه به اينكه تصور مي شود موفقيت در (برخي از) اين مشاغل مستلزم درخشش است ، يك كليشه ضمني گسترده اي كه درخشش با مردان را تداعي مي كند ممكن است پيگيري اين رشته ها را براي زنان دشوارتر كند ، چه به دليل عدم انتخاب زنان براي انصراف از تعلق داشتن يا با ارزيابي مغرضانه توانايي هاي زنان و مردان براي موفقيت. "

علاوه بر اين ، نويسندگان تأكيد مي كنند كه "به دست آوردن شگفت آور اين كليشه ها نيز يك فاكتور مهم است: هرچه كودكان زودتر درخشش با مردان را شروع كنند ، آرزوهاي دختران زودتر ممكن است از مشاغلي كه تصور مي كنند دور شود (يا رانده شوند) به اين ويژگي متكي باشم. "

چگونه مي توانيم نمايندگي زنان را در زمينه هايي كه براي درخشش ارزش دارند افزايش دهيم؟

استوريج و همكارانش چندين استراتژي را پيشنهاد مي دهند كه ممكن است كليشه هاي تلويحي درخشش جنسيتي را كاهش داده و دسترسي زنان به مشاغلي را كه اعتقاد دارند به توانايي فكري سطح بالايي نياز دارند ، ارتقا دهد. اين استراتژي ها شامل مداخلات آموزشي با هدف به چالش كشيدن مفهوم درخشش ثابت به عنوان يك ضرورت ضروري براي موفقيت و همچنين آموزش اعضاي موسوم به "مشاغل مبتني بر درخشش" در مورد تأثير كليشه هاي ضمني است. علاوه بر اين ، قرار دادن كودكان در معرض باورها و رفتارهايي كه از نظر جنسيتي خنثي هستند يا از مدل هاي ضد استريوتيكي استفاده مي كنند نيز براي كاهش كليشه هاي گسترده درخشش جنسيتي در نسل هاي آينده بسيار مهم است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.